Trött!

Somnade väl runt 03 inatt skulle jag tro.. Lilltjejen har hostat och hostat och hostat lite till, stackarn. Hon får alltid en väldig slemhosta när hon är förkyld och hon hostar tills hon kräks och sen kan hon oftast somna.

Dagens frulle blev Kesella Lätt blandat med minikeso och hackat äpple och bananskivor och så lite kanel på det. Så gott! Jag tröttnar aldrig :). Kanel kan man gärna pudra lite här och var eftersom det är en riktig superkrydda med flera nyttiga egenskaper. Den är fullproppad med bra antioxidanter och den håller blodsockret på en bra och jämn nivå. Kanelens egenskaper har också en positiv inverkan på blodsockret och är därför jättebra för diabetessjuka samtidigt som den faktiskt minskar risken för just diabetes typ 2 och hjärt-kärlsjukdomar. Bra va! :)








Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Visst är det gott?!! Jag tröttnar heller aldrig på kombinationen keso, kesella, kanel och frukt.

2011-04-17 @ 15:30:33
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Friskusmajsan

Verkligen! Och man kan variera det i det oändliga! :)

2011-04-17 @ 16:49:56
Postat av: Maria

Jag tröttnar heller aldrig på keso-frukt-blandningar. Och kanel - helt klart den bästa kryddan som finns! :)

2011-04-17 @ 20:50:04
URL: http://kanelapple.blogg.se/
Postat av: Friskusmajsan

@Karin: Eller hur! Jag älskar kanel! :)

2011-04-17 @ 21:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0