Frustrerad på träningen..

Usch igår gick det trögt på MMA-träningen, så otroligt frustrerande att jag var på väg att kasta handskar och tandskydd och åka hem.. Vi skulle göra en övning som innebar att man skulle ta sig upp när motstånderan har mountat (=sitter gränsle över) och detta skulle vi göra genom att explosivt gå upp i brygga så att motståndaren som sitter över faller framåt samtidigt som man snurrar runt och på så vis får motståndaren under sig istället. Jag körde mot en tjej som har extremt bra balans och som kan konsten att göra sig väldigt tung när hon vill, hon är dessutom en bra bit längre än mig och har på så vis en mycket bättre räckvidd än jag. Jag lyckades väl genomföra övningen 2 ggr av 30 och mot slutet var jag så trött att det inte ens fanns några krafter kvar till att brygga upp ordentligt och då kan man också glömma att motståndaren faller fram. Aja, det kan inte gå lätt varje gång och jag får se det som att jag fick bra träning för muskler och rörlighet iaf. :)

Dieten går sådär för tillfället, igår åt jag chips och idag har jag ätit en bulle till kaffet :/. GIV MIG STYRKA! ;)


Här ser ni en matchsituation där killen har mountat sin motståndare.


Och här ser ni en trött och tilltufsad jag efter träningen igår.. :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nämen halloj! En till MMAblogg, åh vad roligt! Dig ska jag också följa. Var tränar du?

2011-04-20 @ 22:12:18
URL: http://mmamorsan.blogspot.com/
Postat av: Friskusmajsan

Vad roligt! :D Jag kikar in hos dig med titt som tätt.. :)

2011-04-20 @ 22:30:46
Postat av: Andrej

Vad är det man säger? Övning ger färdighet???

2011-04-21 @ 08:45:43
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Friskusmajsan

Andrej- Ja så är det ju och det är väl en jäkla tur det :)

2011-04-21 @ 19:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0