Ont i en axel...

Igår kväll tränade jag på klubben. Jag tränar MMA och det är verkligen så roligt! Det roligaste jag har gjort i idrottsväg och jag har testat en hel del olika sporter genom åren. Tyvärr har många fått en dålig bild av sporten och andra kampsporter i stort. Man tror att det bara är galna matchosnubbar som gillar att slåss som står och pucklar på varandra. Så är det inte! Tack och lov. Vi tränar slag, grepp, kast, slagblockeringar, kondition och fotarbete mm. Det är verkligen en allsidig träning och extremt tufft emellanåt, de första gångerna trodde jag att jag skulle svimma av eller kräkas eller både och. Jag var dock väldigt otränad efter två graviditeter + mammaledighet :). Nu börjar det iaf reda till sig och jag känner mig i mitt liv bästa form. Utöver MMA träningen försöker jag konditionsträna 2-3 ggr i veckan och då brukar det bli jogging eller crosstrainer något annat likvärdigt.
Idag har jag lite ont i nacke och axel, en ansträngd muskel troligtvis och så har jag legat i sonens lilla säng några timmar inatt och det har nog också gjort sitt.

Idag ska jag ut i trädgården och plocka grenar från ett beskuret (säger man så?) träd och köra iväg dem, hoppas på sol och det ser för tillfället ganska lovande ut. Först ska jag dock blanda till en smarrig proteindrink för att kickstarta igång dagen.

Min proteindrink:

1 dl sojadryck
1 dl Kesella lätt
1 uppvispad äggvita
1 dl bär tex blåbär eller hallon eller blandat
1 tsk äkta vaniljsocker

Om man har ett proteinpulver så kan man även blanda ner det också, ca 30 gram brukar en portion ligga på. börja med att vispa upp äggvitan till skum och mixa sedan ner övriga ingredienser. Mums! Vill man inte ha något tillsatt socker i sin drink så tar man såklart bara bort vaniljsockret. Jag tycker att lite vaniljsocker kan man ha överseende med om man nu inte går på en väldigt strikt diet :).

Jag fick hem ett nytt protein igår faktiskt och det ser ut såhär:


Den finns i olika smaker och jag har jordgubben som brukar funka som smak på proteinpulver, den smakar inte så mycket dock utan ganska blaskig men hellre det än när de smakar mycket artificiellt skräp tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0